Etichete

, ,


cnaCNA a analizat 11 spoturi publicitare difuzate la principalele televiziuni nationale în perioada 1 septembrie -6 octombrie pentru promovarea proiectului de exploatare miniera de la Rosia Montana.
Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a monitorizat modul in care principalele televiziuni nationale au difuzat emisiuni de stiri si dezbatere pe subiectul Rosia Montana. În sedinta de marti a CNA au participat Laura Georgescu, presedintele CNA, Viorel Vasile Buda, vicepresedintele CNA, si membrii Consiliului Lorand Turos, Monica Gubernat, Christian Mititelu, Cristina Trepcea, Rasvan Popescu si Radu Calin Cristea.
Avocatul companiei Rosia Montana Gold Corporation, Sergiu Cretu, present şi el la şedinţă, a solicitat Consiliului amanarea luarii unei decizii pe subiectul Rosia Montana.
Avand in vedere ca la Consiliu au sosit peste 2.000 de reclamatii privind modul in care radiodifuzorii au reflectat subiectul proiectului Rosia Montana si al protestelor celor care se opun acestui proiect, CNA a continuat dezbaterea.
Decizia de oprire de la difuzarea pe TV a spoturilor de promovare a proiectului de la Rosia Montana a fost luata de membrii CNA cu opt voturi „pentru” . Potrivit acestora spoturile încalcă Legea Audiovizualului, principiile de protecţie a minorului, de corecta informare a populaţiei. La întrebarea de ce dă compania bani cu grămada, ce vrea să promoveze, reprezentantul RMGC, avopcatul Sergiu Creţu nu avea mandat ca să răspundă.

„Propun o decizie de intrare in legalitate si oprirea campaniei. Nimic nu ii impiedica sa vina cu spoturi modificate care sa fie in regula si care pot fi difuzate”, a spus Laura Georgescu.

„Cred ca toata lumea este de acord ca cianura este daunatoare sanatatii si pentru mediu”, a spus Monica Gubernat.

«Locurile de munca pentru Rosia Montana sunt bune pentru Romania», in perceptia mea, este un mesaj politic. Eu asa vad lucrurile, iar mesajele politice sau promovarea mesajelor politice prin spoturi publicitare este interzisa in afara campaniei electorale”, a spus Lorand Turos.

„Daca ai peste o mie de reclame generate de aceeasi firma, firma aia devine aproape ca un actionar important in televiziunea respectiva”, a spus Christian Mititelu.

„Noi aici nu discutam proiectul Rosia Montana, ci ce se vede la televizor si ce se aude la radio”, a spus Mititelu.
Potrivit monitorizarii CNA,
cna
Pe de alta parte, din 1 septembrie, in centrul Bucurestiului si in mai multe orase din tara şi de peste hotare au avut loc numeroase proteste ale celor care se opun proiectului minier de la Rosia Montana.

(Sursa: Mediafax)

Anunțuri