Etichete

, , , ,


1Sâmbătă au sunat sirenele în Târgu Mureş. Părea că totul era în ordine. Aţi auzit vreun bum? Nu? Înseamnă că nu e combinatul. Ce să fie? Exerciţiu? Şi dacă ar fi real, de unde să ştim ce înseamnă sunetele astea? Stăm şi ascultăm, nu se întâmplă nimic. Dacă ar fi ceva real, până când să ne dumirim, am constata că am priceput prea târziu!
2Potrivit unui comunicat ISU Mureş, de astă dată nu era decât un exerciţiu ce îi punea în mişcare doar pe cei responsabili din partea autorităţilor în caz de dezastre naturale.
3Foarte frumos, că doar măcar atât trebuie să facă şi ei, că doar pentru asta sunt plătiţi. Eficienţa muncii lor în schimb se cam lasă cu semn de întrebare. E lăudabilă abilitatea lor de a se aduna în centrul urbei, presupunând că ar fi locul cel mai sigur şi rămas întreg în caz de cutremur, că ştiu să desfacă şi să instaleze un cort de campanie de prim ajutor, că pot înşirui răniţii în timp record ca pe nişte heringi proaspăt scoşi din conservă, dar…Umila mea părere ar fi că pe lângă toate aceste activităţi, utile de altfel, şi mai utilă ar fi instruirea populaţiei despre sunetele sirenelor. Ce înseamnă, prin ce se deosebesc, ce are de făcut fiecare cetăţean când se aud sirenele! Din fericire nu suntem în zonă de conflict, dar şi de s-ar întâmpla ceva, mândri cum suntem am sta ca măgarul la poarta cea nouă, fără să ştim ce avem de făcut!Să asculţi la radio, la tv „transmitem un comunicat important pentru ţară”, în secolul XXI când fiecare secundă contează!
4Ar trebui să fie temă pentru acasă. Fiecare cetăţean al urbei, de la mic la mare să înveţe ce înseamnă sunetele acelea de ne amintesc de filmele de război, ce e de făcut în caz de „Doamne fereşte”! Mai mult ca sigur am avea mai puţine victime şi un mai bun raport de activitate din partea autorităţilor. Zic eu.
56789(sursa imagini: facebook)

