Etichete

, , , ,


QuasimodoDe câteva zile urmăresc fascinată de-a dreptul musicalul „Notre Dame de Paris”, realizat după romanul omonim al scriitorului romantic, Victor Hugo, publicat în 1831.Chiar dacă nu l-aţi citit, de auzit probabil aţi auzit de cocoşatul din catedrala pariziană.Povestea lui şi a Esmeraldei, frumoasa ţigancă din Andaluzia, a fost versificată de Luc Plamondon şi pusă pe acorduri muzicale de Richard Cocciante.Interpretul lui Quasimodo,actorul şi cântăreţul Garou, cu siguranţă va rămâne în memoria spectatorului, atât prin vocea uşor răguşită, dar cu atât mai expresivă şi jocul scenic admirabil, atât de verosimil, încât la aplauzele de final nu vă vine a crede că omul acela înalt ca bradul e acelaşi cu cocoşatul simpatic în urâţenia lui, care vă va cuceri iremediabil!roata
Decorul, muzica, dansul, mişcarea scenică şi vocea interpreţilor cu siguranţă sunt de neuitat!
Am scris aceste rânduri în încercarea mea de a înţelege cum de am ajuns vrăjită de „Notre Dame de Paris?”gitans
Şi ascultând melodiile, urmârind iar şi iar câteva secvenţe, mi-am amintit de un alt spectacol teatru-dans, de mare succes, Carmina Burana, realizat de artistul francez de origine română, Gigi Căciulanu, la Teatrul Naţional din Târgu Mureş.Carmina Burana roata
Am găsit similitudini scenice între cele două spectacole: roata şi dansul acrobatic. Ce se poartă la Paris!Poate că nici nu suntem un târg atât de prăfuit!burana 3

