Etichete

, , ,


safe_imageAzi Facebook împlineşte zece ani! Să-i urăm la mulţi ani? Deşi începe din ce în ce mai mult să ne enerveze? Degeaba am în listă peste 1000 de „prieteni”, doar câţiva îmi văd postările. Din ce în ce mai puţini! Tot mai mulţi sunt în schimb cei care îmi cer prietenia pe motiv că avem doi -trei prieteni în comun.

Dacă din greşeală dau click pe „răspunde invitaţiei” şi nu pe „confirm” mă trezesc că trimite cerere de prietenie în numele meu celui care tocmai îmi ceruse „acceptul”. Nici asta nu-i destul, dar dacă nu-i sugerez câţiva din lista mea de prieteni pe care cred că Xulescu ar putea să i cunoască, ori îmi afişează până la disperare sugestia, ori trimite în numele meu cerere de prietenie! Apoi mesajele...astea chiar mă disperă! De ce nu se poate scrie ca pe vremuri în spaţiul acela generos, cu iconiţe haioase, la mesaje private? De ce trebuie să mă necăjesc în strâmtoarea Magellan? Şi de ce e greu de urnit din loc spaţiul şi aşa îngust, de parcă l-ar fi lipit cineva cu superglue de partea de jos a monitorului! Ca să se mire proştii?

Eu cred că facebook îşi face de cap!
După ce unii m-au eliminat din lista lor, după ce pe alţii eu i-am blocat, aud că mulţi tineri părăsesc „feisbucu” pentru alte platforme sociale mai la modă. Ei, asta e. Ducă-se! De-ar lua cu ei şi postacii care nu se mai satură de titlurile mincinoase, de videoclipuri pe care le poţi vedea doar după ce te spovedeşti mai ceva ca la popă, sau ştirile acelea începute şi neterminate nici după al cincilea „citeşte mai departe” de ajungi să înveţi pe de rost începutul fără să afli vreodată cum s-a terminat povestea. Ce să mai zic de pozele în care o divă plânge amarnic, iar ştirea e de bine, sau alta în care râde una de se ţine de burtă, iar din text aflăm că tocmai a dat de dracu respectiva! Încă nici astea nu sunt atât de enervante ca reclamele la cura de slăbire! Explodez când văd câte o postare „înainte şi după”, în care o balenă cu ochelari în câteva zile slăbeşte de se sperie şi medicii, ca în poza alăturată să fie precum o dansatoare din Numibia, doar că nu le-ai putea confunda nici din avion!

Şi poate că şi pe astea le-aş trece cu vederea, dar când deschid feisbucu şi îmi sare-n ochi o parte dorsală bombată, cu un şnur fixat între buci, mare cât ecranul, şi şeruit de câteva ori, ăsta chiar că e prea mult pentru săraca de mine! Dacă nu ai timp în cursul zilei să te uiţi pe peretele prietenilor, seara rişti să fii asaltat cu invitaţii indecente: unde şi în ce poziţii e musai să faci sex, ce rişti dacă, ce nu ştiai, ecetera. Am prieteni care îmi urează de dimineaţa până seara la orice moment al zilei urarea adecvată, pentru care le mulţumesc. Sunt alţi prieteni care postează flFELICITARE-FLORI-DE-LUX_3ori, maşini sau mâncăruri. Le dau de ştire că prefer muzica! Fără supărare!

Alţii nu pot dormi liniştiţi dacă nu anunţă unde pot fi găsiţi, în orice clipă. Ce au mai făcut, unde au mai fost, ce au mai cumpărat. Orice te interesează despre un prieten sau despre prietenul prietenului tău, găseşti la un click distanţă! S-a pierdut căţelul, ai găsit o pisică? Feisbucu e soluţia! 

Şi atunci cum să nu-i spun: La mulţi ani, feisbuc?!

