Etichete

, , , , , ,


chelt apaUnul dintre cele mai accesate postări de pe blogul meu caută în zadar răspunsul la întrebarea: „unde se duce apa din apometre?”. Unii dintre voi aţi încercat să-mi daţi un răspuns, alţii s-au oferit să monteze apometre şi nu puţini au fost cei care mă întrebau ce pot face ca să nu plătească atât de mult pentru apa care se încăpăţânează să rămână rece.
Nu aş mai fi revenit asupra subiectului, recunosc că mi-a fost ciudă văzând că „operele mele literare” de care eram mândră pălesc în faţa „apometrului”, dar…
Aşa e frumos dacă există şi un dar!
Am primit avizul de plată la cheltuielile comune şi iarăşi, pentru nu ştiu a câta oară, m-am întrebat cu naivitate: unde s-a dus apa din apometre?
Poate nu ştiaţi, că locuiesc într-un oraş digital! Ardealul e fruncea, ce mai! La noi avizul de plată apare pe siteul asociaţiei, detaliat cu toate datele referitoare la consumul locatarilor, separat pe apartamente şi globalizat pe scara bloc. Acelaşi aviz îl primim şi listat, separat pentru fiecare apartament. (Dacă vă întrebaţi, taxa pentru aceasta metodă absolut modernă e o sumă neglijabilă.)Revin la apele noastre. Având lista per bloc, e îndreptăţită nedumerirea omului, când vede diferenţele imense la consumul unora faţă de al altora, mai şmecheri!
Să nu-mi spună mie nimeni că se pot descurca două persoane cu 2,50mc de apă în 30 zile!Ori s-a inventat metoda de spălat-gătit-curăţat prin casă, baie şi bucătărie fără apă!Numai să tragi apa la veceu îţi ia 6litri de apă, cel puţin!Apoi duşul zilnic, cel puţin odată pe zi, baia la vană să zicem că nu le place, spălatul rufelor, gătitul! Unde mai pui că cele două persoane ar trebui să bea 120 litri de apă, pentru o viaţă sănătoasă!
Ce e enervant din cale afară este diferenţa de consum dintre consumul afişat pe contorul mare de la intrarea apei în bloc şi cel de pe apometrele din cele 15 apartamente! Din cauza diferenţei, plătim în plus, milităreşte, câte 11 lei per apartament.Din 15 apartamente poate 5 au consumul „normal”, restul jonglează cu cifre mici, ce te pun pe gânduri! Interesant e că după ce consumă atât de puţin, ei nu se plâng că dau 11 lei în plus, pentru apa ce se duce într-o direcţie necunoscută din apometrul central!
Pe mine m-ar enerva enorm să nu mă spăl, să refolosesc apa din vană ca să spăl buda sau să car apa de la izvor, făcând economii la sânge şi apoi să dau mai mulţi bani pentru pierderi decât am consumat! Oare de ce nu se revoltă oamenii ăştia? Mă întreb, nu dau cu parul!

