Etichete

, ,


harta-romaniei-judete-300x249Recunosc că puţine lucruri mă enervează atât de tare precum îndemnul „fii mândru că eşti român!”. Ce mare scofală că te naşţi la Bobohâlma sau la Barcelona? Nu-i meritul tău unde te „pică barza”, pe hornul cărei case şi te trezeşti spaniol sau român! De fapt mândria e un păcat, dacă nu mă înşel. Şi atunci poporul acesta născut creştin(!)cum poate fi îndemnat la un asemenea păcat? Cam în stilul acesta filozofam eu de fiecare dată când auzeam Fii mândru că eşti român! Că de nu, ce?!
Astăzi, în schimb, am văzut un filmuleţ, (The world without Romania), care ne punea întrebarea cum ar fi lumea fără România?
E tendenţios, e frumos, e tot ce vreţi, daaaar! După ce-l vizionaţi simţiţi pieptul mai bombat! Vă mai îndreptaţi spinarea, nasul parcă adulmecă sfere mai înalte…ce mai. Simţiţi o mândrie, parcă! No, bine, aşa să fie! Dar eu totuşi zic că mândria e un păcat! „Din două una, daţi-mi voie! Din această dilemă nu putem ieşi!”

