Etichete

, , , ,


radu-banciu-in-10-zile-emisiunea-lumea-lui-banciu-va-fi-desfiin-ata-brusc-poate-ma-apuc-de-karaoke-video-107843Nu sunt fan Banciu. Ţin să precizez asta din capul locului, ca să evităm eventualele neînţelegeri! Auzisem că ar fi târgumureşean şi că ar fi francofil şi chiar francofon. Cert este că nazalizează convingător, cunoaşte principalele puncte de atracţie ale Parisului şi se vede clar că a citit incomparabil mai mult decât cei care îl critică!
Nu mi-am propus să-i fac elogiul şi nici să-l critic, dar ştirea că „În 10 zile, emisiunea „Lumea lui Banciu” va fi desfiinţată brusc”, mi-a dat de înţeles că ni se pregăteşte ceva!
Abia ieri citisem-unde altundeva decât pe Facebook-despre o jurnalistă din Reşiţa, căreia i-s-a atras atenţia de către primar, că ar face bine ca să stea în banca ei şi să nu mai comenteze primăria, deşi aceasta îşi exprimase părerea pe blogul ei personal!
Mi s-a părut o aberaţie, după 25 de ani de la Revoluţie!
Şi acum vine ştirea că la sesizarea CNA se interzice pamfletul la Tv! Se promovează în schimb emisiunile religioase, culturale şi de divertisment pe lângă buletinele de ştiri urmate de „tolcşourile” plictisitoare! Cu alte cuvinte: nu mişca în front, ia găluşca şi taci!
Uff! Mă enervez şi nu-mi face bine!
Dacă la început de mileniu trei noi construim acum catedrala neamului, nu suntem rămaşi în urmă decât cu vreo 4-5 secole faţă de restul lumii civilizate! Degeaba ni se cântă la radio zilnic, la prima oră, „Deşteaptă-te române!”, dacă turma stă cu capul plecat în pământ şi nu-şi mişcă neoronul stingher de teama judecăţii de apoi!
În decembrie ’89 -îmi vine să zic, Dumnezeule, cât a trecut de atunci!, părea că se schimbă ceva. Aveam impresia că mi se ia cocoaşa din spinare! Deşi, încă de pe atunci aveam unele întrebări, rămase fără răspuns încă. De pildă cine erau „teroriştii” care trăgeau în oamenii din piaţă,(în capitală), iar sus în balconul iluminat ca ziua, de unde se rugau tovarăşii repetând din când în când: „nu trageţi! nu trageţi” , din fericire, nu nimerea niciun glonte rătăcit! Dar nu despre asta e vorba acum. Ci de libertatea de exprimare! Se pune căluş în gura presei?
Când geme lumea de probleme cu mult mai importante decât să stea să analizeze emisiunile pamflet ale unuia sau altuia, când există telecomandă la o adică, de ce ne trebuie comisie plătită din bani publici care să decidă ce este şi ce nu este pentru ochii şi urechile noastre?
Şi asta e doar începutul. Azi pamfletul, mâine satira şi umorul…apoi ni se taie şi aerul: ciocul mic şi joc de glezne!
Nu pot decât să sper că visez urât! Şi dimineaţa la cinci fără cinci minute am să fiu copil cuminte şi am să mă deştept în acordurile majestuoase ale imnului de stat!

