Etichete

, ,


AFIS ANTI VGaleria de Artă Contemporană „Turnul Fierarilor” din Municipiul Sighişoara a fost gazda unui eveniment mult aşteptat. Luni,7 aprilie au fost prezentate rezultatele proiectului educaţional „Implică-te, nu fi spectator!”.

1Proiectul propus şcolilor sighişorene de Asociaţia Green Entertainment în parteneriat cu Asociaţia Artiştilor Plastici „Alma Mater Castrum Sex” şi Municipiul Sighişoara are ca temă violenţa în şcoli. Începând cu 31 ianuarie 2014 au fost iniţiate work shopuri ale căror rezultate au fost prezentate practic la acest eveniment. S-a lucrat pe două secţiuni, prin metoda Teatrului Forum şi de artă vizuală. Astfel, 10 elevi conduşi de trainerul grupului, actorul şi regizorul Nelu Roman, au pregătit un spectacol intitulat „Alo…pissy!”, în maniera Teatrului Forum. Prezentată în premieră la acest eveniment, piesa a suferit numeroase modificări, după cele 12 intervenţii ale publicului, în cele din urmă personajul „opresor” ajungând să fie izolat.
2Piesa va fi jucată în continuare la fiecare dintre şcolile partenere în proiect: Liceul Teoretic “Joseph Haltrich“, Colegiul Naţional “Mircea Eliade“, Gimnaziul de Stat “Zaharia Boiu“, Gimnaziul de Stat “Victor Jinga“, Gimnaziul de Stat “Octavian Goga“, Gimnaziul de Stat “Miron Neagu“, Gimnaziul de Stat “Nicolae Iorga“, şi Gimnaziul de Stat „Aurel Mosora”.
„Spectacolul a fost precedat de vernisajul expoziţiei de artă vizual-plastică cu peste 220 de lucrări realizate în tehnici diferite şi în alte 166 prezentate prin proiecţie video. Expoziţia este deschisă în perioada 7-11 aprilie în cadrul programului Şcoala altfel. Să ştii mai multe, să fii mai bun!”, a spus prof. M.A. Daniel Romeo Todea, curatorul expoziţiei.
3
La eveniment au mai participat viceprimarul Dan Eugen Bândea, reprezentanţi ai Poliţiei de Proximitate Sighişoara, şi din partea Inspectoratului de Jandarmi Judeţean „col. Sabin Motora” Mureş psiholog Carmen Maior şi Lt. col. Daniel Manea (IJJ) care au făcut prezentări de prevenire a violenţei în şcoli un pic „altfel”.

Anunțuri