Etichete

, ,


cafeaua-de-dimineata-e1368292673457După ce mi-a tras în piept vremea de câteva ori, m-am învăţat minte! De acum nu mai ies din casă fără cojoc până la vară! Aşa s-o fi gândit şi doamna aceea care a intrat mai devreme la bar, cică să se încălzească la o cafea, în timp ce aşteaptă după noră-sa care vine cu copilul de la şcoală. Am o groază de informaţii, numai ce intră clientul şi aflu o sumedenie de chestii! Uneori chiar şocante! Doamna aceasta de pildă, a bine îmbrăcată, îngrijită, cu pălăriuţă pe cap, aş zice că e chiar cochetă, deşi e trecută de prima ei tinereţe. I-am dus o cafea cu frişcă pe care i-am desenat floricele cu topping de ciocolată şi atât de mulţumită a fost încât m-a reţinut o secundă, ca să-mi povestească cum de a intrat la bar. Era în staţia de autobuz, nu departe de noi, vrând să meargă până la şcoala unde învaţă nepoţelul. A venit autobusul, ea s-a postat lateral, lângă uşă: „Din autobuz încerca să coboare o bătrână cu ceva plasa în mână, pe care a scăpat-o, s-a aplecat după ea de pe treaptă!! Auziţi. De pe treaptă! Ce nebunie! Cum să ajungi de acolo până pe drum, unde căzuse plasa, chiar dacă se ţinea cu o mână de uşă. Când am văzut-o ce vrea să facă, vrând s-o prind, nici acum nu înţeleg cum, dar m-am trezit împinsă în boschetul de pe marginea drumului, cu picioarele în aer! Nişte tineri m-au ajutat de m-au cules de pe jos, bătrâna a dispărut, autobusul a plecat, aşa că am intrat aici să-mi trag sufletul, să mă încălzesc niţel că deşi e soare pe afară, primăvara asta totuşi, nu-i decât io copie!” Ce să-i zic?
Ciclul: Din jurnalul unei barmaniţe de E.M.

