1082Verde de supărare! De parcă nu ar fi destulă căldura asta de „câine”, mai vine şi factura de la „electrica”, în plic voluminos, ca să nu-mi fac iluzii că ar avea de prevestit ceva bun!

În plic, 3 coli A4, Factură fiscală 1/1, 1/2 şi…de dragul celor mai slab pregătiţi, fie şi un 2/2.

Prima factură aduce un consum estimat bazat pe consumul mediu al ultimului an şi o întreagă polologhie  de la consum estimat, rezervare, consum CPC estimat 20%, apoi tot aşa 30%, apoi reglementat total, reglementat estimat, accize, contribuţia la cogenerare înaltă eficienţă, taxa radio -Tv şi..certificate verzi!

Părerea mea, dacă ar fi o treabă curată nu ar trebui nici să se explice atâta şi nici să irosească hârtia! Nu ar fi mai simplu să ni se spună 1kwh de curent electric costă atât cu TVA cu tot şi gata!

Nu mă interesează ce şi cum produce sau de unde redistribuie mie curentul! Ce ar fi ca la brutărie să ne dea preţul la făină, la drojdie, la apă, la vasul de dospit, la manoperă, la salariul ucenicilor, la chiria pentru atelier şi mai ştiu eu ce , ca să ne convingă de ce costă pâine 2,50lei/kg! Nu- i treaba mea! Şi nici băgatul în ceaţă cu certificatul verde nu mă interesează!

Mai ales că pe factură mi se calculează 10,69 lei plus TVA 2,56 lei, iar pe a doua coală unde se face regularizarea certificatelor (cum se poate „factura” un certificat, fie el şi verde şi cum se deosebeşte el de altul „actualizat”) reiese că am de primit înapoi 4, 11 lei. Într-un loc se scade din suma ce am de plătit pe cola 1/1, în alt loc apare ca sumă „compensat(ă) facturi anterioare”, cert e că factura fiscală e fără această reducere!

Nem tudom ca pământul, în schimb am „Eticheta Energie electrică pentru consumatori la tarife reglementate” şi alta „pentru consumatorii la preţuri concurenţiale” cu scheme şi grafice de mare respiraţie! Dar fără folos!

