999217_499432580134925_2071960695_nŞtiam din experienţă că taximetriştilor nu le convine să accepte curse scurte. Am mai păţit că de la supermarketul de la două străzi distanţă ,-m-ar fi lăsat în faţa magazinului cu bagajele pline cu cumpărăturile pe o lună, dacă la a doua încercare nu aş fi minţit pur şi simplu că „fac un circuit”, indicând adresa mea ca prima destinaţie. Şi apoi m-am răzgândit, nu m-am mai dus mai departe. Am voie, nu?

Taximetristul e birjarul motorizat. El şi-a ales această meserie. Nu l-am obligat eu! În fişa postului bănuiesc că e menţionat ce are de făcut: să meargă la adresa de unde primeşte solicitare şi să execute transportul. Pentru asta primeşte banii indicaţi de aparatul de taxat şi un ciubuc, dacă pasagerul a fost mulţumit de deservirea primită.

Aseară am sunat la Taxi Cristi  (ani de zile i-am făcut reclamă la cele două ziare unde lucrasem înainte), nu i-aş mai pomeni numele, dar ca să ştie lumea cu cine are de a face, îi fac acum o reclamă pro bono!

Sun şi mi se răspunde: Taxi Cristi! Bună seara!

Salut la rândul meu şi îmi exprim dorinţa de a mi se trimite o maşină, dau adresa şi totalmente neinspirată, dar cu maximă sinceritate îi dau numele străzii, destinaţie apropiată, ce să fac, nu mă pot muta pe Lună ca să-i fac pe plac taximetriştilor!

Şi ce mi- e dat să aud:

Dispecera întreabă:

– Strada …pentru Tudor, încearcă cineva? Încearcă cineva? Repetă fără a primi vreun răspuns. Apoi îmi spune că nu are maşină.

– Spuneţi circuit, sau până pe Dâmbu’ îmi încerc eu norocul.

– Degeaba. ştiu deja !

-Daţi-le altă adresă…să zicem vizavi de Joe…

-Da’ ştiu deja, că…apoi brusc a întors-o că nu are nicio maşină în zonă!Că altfel mi-ar trimite. Dar nu-i convine nimănui să vină de la distanţă pentru o cursă atât de scurtă!

I-am mulţumit, că doar  mai sunt taxiuri în oraş, dar e sub orice critică, e incalificabil ca o firmă de prestări servicii care din asta trăieşte, care plăteşte (bănuiesc că da, taxe şi impozite la stat) îşi poate permite ca să accepte doar cursele care li se par mai bănoase!

Data viitoare când am să văd un taxi de la Cristi, am să-i dau un citat din Caragiale!

– Birjar, slobod? Şi dacă răspunsul va fi afirmativ:

-Atunci du-te acasă!

Foto preluată de pe pagina lor de facebook.

