medicamente-ieftineAşa se spune în filme, da? Tocmai am văzut unul, nu pot să zic că mi-ar fi plăcut din cale afară de mult şi totuşi l-am urmărit cu sufletul la gură! Nu citisem trilogia foamei despre care auzisem că ar fi incomparabil mai palpitantă decât au reuşit să facă cu ecranizarea…Hunger games, 2012, nominalizat la Globul de Aur.

Am făcut un test stupid din care rezulta că sunt precum Katniss Everdeen din Hunger Games. Adică aşa:”Intocmai ca personajul principal din trilogia „Jocurile Foamei”, tu esti o supravietuitoare si faci tot ce este nevoie ca sa aterizezi mereu in picioare. Esti foarte protectoare cu oamenii pe care ii iubesti cu adevarat si, chiar daca acestia sunt putini la numar, i-ai ales pe spranceana. Uneori ai obiceiul sa iti pierzi cumpatul insa chiar si in astfel de momente, stii sa impui respect. Parerile tale sunt intotdeauna ascultate si ai devenit un lider printre cei din jur, fara sa iti dai seama sau sa iti propui acest lucru.”

Deci, asta sunt eu.

Dar nu despre asta ar fi vorba acum! De multă vreme mă preocupă problemele din sistemul sanitar. La început doar din cauza articolelor pe care le editam, apoi pentru că a trebuit să experimentez pe propria-mi piele unele aspecte din acele texte pe sănătate. Aşa s-a întâmplat că am ajuns la o întrebare ce nu-mi dă pace!

Dacă pacientul român se externează din spital unde i s-a prescris un tratament medicamentos de lungă durată, având o boală cronică, adică una de care îl mai desparte doar „sapa şi lopata”, e foarte clar, vorba unui clasic în viaţă, că fără medicamentele alea cam greu va supravieţui. Prima doză de medicamente, necompensate, le plăteşte ca să ţină minte că are parte de un tratament „select”.

Apoi  se prezintă la medicul de familie ca să-i mai prescrie, pentru alte 30 de zile. Cred că am mai tunat şi fulgerat pe chestia asta, de ce biiip- biiiip nu se poate prescrie în fiecare lună tratamentul? De ce trebuie să suport eu decalajul acelui program tâmpit? Am înţeles că boala e tratabilă dar nu se vindecă. Ok, dar de ce trebuie să experimentez asta pe pielea mea?

Din 9 ianuarie anul trecut, de la prima reţetă, ultima pe anul trecut mi-a fost eliberată pe 29 decembrie! Asta însemnând că din 10 până pe 29 dimineaţa am rămas fără medicamente! Halal tratament!

De ce nu se poate alege o zi, plus- minus 2(ţinând cont de weekend) în care să mi se elibereze lunar câte o reţetă? Care-i şpilul?

Aş vrea să ştiu dacă mă-nţelege măcar cineva, dacă tot nu se poate schimba afurisitul acela de soft?

