12162963_948880931833752_1436050483_oCâţiva elevi, nişte oameni trecuţi de prima tinereţe, şi mai puţini supravieţuitori ai lagărelor de exterminare, oficialităţi şi jandarmi care stau de pază. Statuia Holocaustului, coroane şi sfeşnicul cu 6 braţe cu lumânări în amintirea celor 6 milioane de evrei dispăruţi în lagăre.

Suntem oraş multicultural, tocmai în Ziua Comemorării victimelor Holocaustului am depus candidatura pentru Capitală Europeană a Culturii. Oameni culţi, civilizaţi, vorbitori de 3-4 limbi, evreii se adresează şi în maghiară celor prezenţi la comemorare. La un alt eveniment unde s-a vorbit şi în maghiară, am observat că edilii au ceva important de şuşotit exact atunci, mi-am zis că poate mi s-a părut, ca să nu fiu cârcotaş. De data asta am fost şi mai atentă. Şi iată că se întâmplă din nou. Cei doi şuşotesc! Primarul cu mâna la gură, ca două lalele cap la cap aplecat, preocupaţi de ceva ce nu suferă amânare! Căutând o explicaţie, mi-am zis că prin asta vor să dea de înţeles electoratului verde că ei nu sunt de acord cu aşa ceva, că doar suntem în România, să se vorbească româneşte! Ce înseamnă asta!

Poate că aşa s-au gândit, dar comportamentul lor denotă lipsă de educaţie. Tocmai în ziua în care candidează la titlul de capitală europeană a culturii! Părerea mea!

