card1.jpgPeriodic sunt nevoită să fac niște analize de laborator. Știu, știu…într-o țară normală…Într-o țară normală, da?

M-am programat la medicul de familie (MF),care  m-a sfătuit să aștept șase luni și ceva  pentru a putea beneficia de analize decontate de casa de Sănătate. Au trecut lunile propuse, am negociat cu un laborator privat când ar putea să mă primească, apoi m-am dus la MF potrivit programării făcute cu o lună în urmă și am primit un bilet de trimitere la analize pentru data negociată. Am așteptat cuminte să treacă timpul  și în ziua Z , nemâncată. m-am prezentat la analize.

-Bună ziua, Bună ziua!Aveți programare? Am programare și îi întind biletul uneia dintre cele două truditoare la ghișeu, precum elevele în bancă!

Amândouă sar ca arse…N-aveți card?!

– Ba am card… Declar codul și mă pun pe așteptare! Predau și biletul de trimitere și după  un timp îndrăznesc să le  întreb ce așteptăm.

Să fie citit cardul! Mi-au răspuns!  Să -l recunoască cititorul ….După minute lungi în cele din urmă s-a activat cardul, una tasta ce dicta cealaltă,   Apare pe card tot ce scrie pe biletul de trimitere? ? De ce mai e nevoie de hârtie? Ca să semnez pe verso că n-am fost internată în spital, căci astfel n-aș mai beneficia de analize gratuite!  Deh! Ce e mult strică!

Văzând că empatizez cu truda lor, doamnele m-au asigurat că asta nu-i nimic, după ce le-au pus pe card mai trec și în registru trimiterile!

Calculator,  hârtii, registre cititor și două doamne ca să ținem o evidență „foarte clară” a analizelor de laborator, că altfel nu decontează Casa! Şi ce dacă am cotizat ani de zile fără să fi primit în schimb nici măcar o aspirină?!

Ar trebui să mă simt ofensată. Cum de nu e destul dacă spun că n-am mai beneficiat de analize gratuite în ultimele şase luni? De ce trebuie să dau în scris, de ce trebuie să aduc dovezi? Adică nu sunt o persoană de încredere? Căci analizele făcute „hors concours” le-am plătit regulamentar!  De ce aş minţi acum? Aşa e legea, îmi spun în cor, iar eu donez deja doza de sânge în eprubete pe când ele mai au de furcă cu „docomente”, aşa ca în epoca digitală!

 

 

 

 

 

 

