images.jpgNu m-am născut ieri, aşa că pot afirma că pe vremea mea-când eram noi copii, era un sacrilegiu să vorbeşti la per tu cu părinţii! Nu prea eram duse noi la biserică, aşa că nouă ni se părea firesc să ne tutuim părinţii, spre indignarea altora. Ne salutam cu Pa, Pusi, cu formulă care tocmai era la modă, fără ca asta să fi însemnat lipsă de respect, sau ceva asemănător.

Niciodată, dar niciodată nu am luat bătaie, nici măcar tradiţionala scatoalcă nu am incasat-o, deşi nu am fost îngeraşul de serviciu coborât de pe păretar! Am făcut destule trăznaie!

În curticica de lângă casă mama creştea nişte pui de găină, câteva găini şi un cocoş mare, roşu şi vehement ce sărea la lobul urechii intruşilor ce îndrăzneau să treacă de portiţă. Eu am trecut, nu înţeleg cum de am avut curajul, că am oroare şi acum de pene şi de păsări! Şi dacă am trecut, mi-am zis că ar trebui să facă baie la puii ăia mici şi galbeni , aşa că în ciuda împotrivirii lor fireşti, i-am spălat în bolul cu apă pus acolo pentru orătăniile mai mari. Şi n-aş putea spune că ar fi fost careva dintre ei neam cu vreun înotător! Se înecau pe capete, iar eu văzând una ca asta m-am prezentat la mama şi i-am raportat: „Nu ştiu ce se întâmplă, dar o cam mierlesc puii”.   La vârsta grădiniţei-cred că eu am fost primul disident care a evadat dintr-o grădiniţă de stat- nu prea aveam de unde să ştiu că puii ăia mici galbeni nu suportă apa! Meritam o scatoalcă? Oho ho şi încă cum! Cei care sunt adepţii educaţiei cu bâta, mi-ar fi aplicat una sănătoasă de aş şti şi ce am mâncat în ziua aceea!

Dar nu am luat bătaie. Nici atunci şi nici atunci când puii care au scăpat cu viaţă au fost triaţi cu aceeaşi portiţă. Unul ieşea, dacă se mişca mai repede, altul îşi prindea gâtul dacă dormea pe el, unul..altul ..şi tot aşa!

Asta s-a întâmplat în secolul trecut!

Dacă în secolul XXI majoritatea compatrioţilor mei consideră că fără bătaie nu pot fi educaţi copiii şi îi bat ca pe hoţii de cai, preventiv sau educativ, vărsându-şi furia neputinţei lor asupra celor mici, ce să mai comentăm că în Norvegia se întâmplă ceea ce s-a întâmplat! Până şi o vorbă dură intră în categoria delictelor faţă de copii, dar o urecheală!

Protestăm noi şi cerem să fie redaţi copiii familiei în Norvegia, dar uităm că la noi în ţară zilnic mii de copii sunt maltrataţi, trimişi la cerşit,  sau la adunat pet-uri din gunoaie. Îi vedem desculţi, prost îmbrăcaţi, murdari şi nemâncaţi trăgând din punga cu aurolac..alţii abia născuţi abandonaţi prin spitale. Câţi au ieşit în stradă ca să protesteze împotriva tratamentelor inumane la care sunt supuşi aceşti copii? Ca să nu mai vorbim de incest şi pedofilie!

Paiul din ochii altuia!

 

 

 

 

