Din când în când apare câte un plic cu destinatar necunoscut, aruncat în cutia de scrisori în care aterizează toate trimiterile nerevendicate de locatarii de pe scară.

Nu e prima dată când văd plicul cu sigla CREDITEXPRESS România. A mai ajuns la noi şi altădată, l-am mai deschis şi altădată. De aceea pot afirma că povestea e una şi aceeaşi de ani de zile. Pe scurt: cineva luase un credit de la o bancă şi nu a mai restituit o sumă oarecare. Într-o limbă română stricată i se aduce la cunoştinţa „stimatului client” că expeditorul e „o companie specializată în recuperarea creditelor pe cale amiabilă”.

Şi ce vrea această companie? Să recupereze „într-o manieră rapidă şi amiabilă restanţa”. Decizia va fi „bilaterală şi în interesul ambelor părţi”(sic) , „în care compania se va …implica!”

Bineînţeles că urmează şi ameninţarea: dacă nu se găseşte în cel mai scurt timp o soluţie pentru achitarea debitului, compania va  recomanda băncii începerea procedurii de executare silită a bunurilor mobile şi imobile, iar cheltuielile vor fi suportate de cel de la care n-au reuşit să scoată banii pentru rata bancară!

Frumos!

Şi compania respectivă face asta de ani de zile. Nu a venit nimeni să verifice dacă există măcar persoana  de la care aşteaptă soluţia amiabilă deşi „compania este îndreptăţită ” printre altele să „vă caute personal” şi  „să vă contacteze telefonic”.

Ce e de apreciat în toată corespondenţa asta unilaterală, în care s-a implicat compania respectivă, este Dicţionarul explicativ de pe verso.

Cuvinte explicate potrivit DEX  1998.

Nu sunt cuvinte puse în ordine alfabetică, dar sunt din cele mai uzuale în corespondenţa citată. De la etic până la colectare, trecând prin acuzat şi neachitat. Măcar atât!

 

 

 

 

Anunțuri