Orice minune ţine trei zile… atât a ţinut şi răzmeriţa iscată pe paginile de socializare şi în presa scrisă despre noul videoclip al trupei Taxi.

Profund credinciosul, din naştere creştinul nostru popor a reacţionat vehement la îndrăzneala de a comenta preferinţele lui Dumnezeu. Pentru că aşa a fost perceput videoclipul de majoritatea creştinilor practicanţi. Mulţi citesc şi mai mulţi scriu, dar puţini sunt cei care şi înţeleg ce citesc sau pricep ce scriu.

În ajun de mare sărbătoare, Învierea Domnului,  a picat ca o blasfemie videoclipul cu visul lui Taxi despre… smerenie. Corul cârcotaşilor a început aria calomniei: uite cine vorbeşte de smerenie şi dă-i şi luptă, până la ultima muniţie. Fiecare după cât a priceput din cântec. Au tunat şi fulgerat atât de vehement până când unul dintre cei 33 de persoane-actori şi cântăreţi, tineri sau mai în vârstă, şi-a dat seama că el nu ştie cum a ajuns în videoclip şi vrea să fie „scos afară”!

Nu putem pune la îndoială vorbele omului cu traistă şi pălărie. Absolut întâmplător şi făr’ să-şi dea seama a cântat „Duuuhuuumnezeeeeuuu preferă lemnul doiiii”. Ce s-o fi gândit? Oamenii ăştia vor să-i mai audă vocea, filmarea o fi fost făcută cu camera ascunsă, el nu avea de unde să ştie, de fapt nici nu crede, a zis doar aşa… Dar acum că l-au luat la rost, el vrea afară!

Şi comentariile au început să curgă, Taxi a oprit difuzarea pe you tube, pe facebook, dar a promis că va reveni cu noua variantă din care va fi scoasă „afară” persoana.

Prima dată am ascultat piesa tocmai în ziua în care a mai urcat pe scena din ceruri încă un actor, unul dintre puţinii ce au mai rămas din generaţia de aur. Ascultându-i pe tinerii (sau mai puţin tinerii) din videoclip, care nu doar au rostit, cântat sau recitat refrenul, dar au jucat, şi-au intrat în rol, atât prezentatorul tv, cât şi prompteriţa, actorul şi actriţa, cântăreţii de folk, rock sau … iată, de muzică populară, mi-am zis: nu e totul pierdut! Mai sunt oameni talentaţi în ţara asta! Chiar mi-a plăcut interpretarea lor!

Cred, însă, că nici ei, nici „ăla de la Taxi” nu trebuie înfieraţi. Ei au zis ce CRED că preferă Dumnezeu. E şocant la prima audiţie că Dumnezeu preferă spaţiile mici din lemn. La primul refren eu m-am gândit la… coşciug! Ascultând cu atenţie îţi dai seama că este vorba de bisericuţele de lemn, primele şi adevăratele lăcaşe de cult. Taxi l-a găsit acolo pe Dumnezeu, despre care se spune că e peste tot! Important e să-l găseşti!

Şi se mai spune: crede şi nu cerceta!

Tare rău am ajuns dacă ni se interzice să declarăm ce credem!

Eu cred că Dumnezeu preferă lemnul şi spaţiile mici!

Erika MĂRGINEAN

 

 

 

