5876264525501904e4202b2.04144648.jpgÎntâmplarea a făcut ca să am mai multe probleme de rezolvat contra cronometru. Soluţia? Taxiul! De când mă ştiu, taxiul însemna varianta de a ajunge la destinaţie în cel mai scurt timp posibil.

După ce am analizat călătoriile din ziua precedentă, am ajuns la concluzia că preţul şi durata transportului nu depind de o serie de criterii, cum credeam pănâ acum! Aceeaşi firmă, vestită că practică cele mai mari tarife din oraş, a reuşit să mă convingă că toate depind de omul de la volan. Chiar dacă e aglomerat, chiar dacă  e oră de vârf, un şofer bun va şti întotdeauna o scurtătură pentru a evita cozile la semafor, va şti cum să intre în sens giratoriu ca să iasă cu bine de acolo. Un şofer bun cunoaşte oraşul şi nu transformă clientul în copilot! Un taximetrist bun te întreabă adresa la care vrei să ajungi şi te duce acolo întreg şi nevătămat în cel mai scurt timp! Nu te întreabă pe unde vrei să mergi ca să vadă dacă te poate plimba prin tot oraşul pentru că nu cunoşti zona!

Fără să dau numele firmelor, (trăsătură comună: nu dau chitanţă!) o maşină m-a dus cu 10 lei dintr-un cartier în altul, iar o alta pe aceeaşi bucată de stradă , pe drum drept m-a plimbat cu 6 lei, negăsind adresa căutată!În sens invers , o maşină m-a dus la scară pentru 12 lei, iar alta pe acelaşi drum cu primul, în timp mai scurt m-a scos la 8 lei! Cel care mi-a luat 6 lei pe o bucată de stradă ( şi nu eram pe str.  Gheorghe Doja!), s-a oprit triumfal vizavi cu adresa căutată, la vreo 20 de m de trecerea de pietoni, ca să am ce merge înapoi pentru a putea traversa strada! Acesta era un şofer…paralel cu meseria pe care o practica.

 

 

 

 

 

