poza.jpg

Potecuţa a ridicat  întrebarea la o oră destul de târzie pentru clasa muncitoare, care doarme dusă pe aripile viselor, aşa că voi răspunde eu, întru salvarea breslei.

Desenul alăturat are ataşate câteva întrebări beton! Aşa cum le-am preluat de la Potecuţă, în prdinea numrelor de pe tricou le-am şi fericit cu câte un răspuns.

Prima întrebare nu vrea să afle dacă e zi sau noapte, ci care parte a zilei este?

  1. După umbra copacului şi a lui nenea, e după-masă!
  2. E toamnă târzie, e răcoare, nu e interdicţie la pescuit, oamenii-s mai îmbrăcaţi, mi-e- milă de copil, deşi face ceva mişcare aruncând damilul, e cam subţire îmbrăcat,  dincolo de apă se execută arăturile adânci de …toamnă, alţii au mai găsit şi ceva recoltă, e plină căruţa, deşi pare că acolo ar fi iarnă grea, „omătu-i mare”.
  3. Da, râul e navigabil, căci leagănă încet o barcă!
  4. Râul curge la vale. Spre vest. Deşi pare un lac. Am mai spus-o?
  5. Da, e adânc râul. Că doar susţine barca!
  6. Nu se vede niciun pod. Dacă este, el este un pod prea îndepărtat.
  7. Oho, dincolo de deal e calea ferată! Acolo se vede satul.
  8. Păsările zboară spre sud.După cum s-au aliniat cred că sunt cocori.

Nu ne întreabă nimeni care-i treaba cu nenea cu felinarul, dar vă spun eu: e ceferist, vrea să treacă râul ca să meargă la gară! Încă un indiciu că gara-calea ferată se află undeva pe maul celălalt.

Unde e logica? Unde să fie? În desen. Dar ! Şă precizaţi că e un desen dintr-un manual postbelic din URSS. Nu-i aşa că imediat prinde sens? Ce v-am spus!

 

