Etichete

, ,


KEY.jpgStau foarte bine cu auzul, aşa se explică de ce aud şi ce nu ar fi fost poate pentru urechile mele. Nu aruncaţi cu piatra! Am auzit fără să vreau! Şi dacă am auzit, ce era să fac? Să o ţin pentru mine când e vorba de o întâmplare din care mulţi dintre cititorii mei ar avea de învăţat?

Stăteam eu liniştită sub un umbrar într-un parc pentru copii, cu gărduleţ viu colorat şi tot felul de leagăne şi tobogane când pe banca din spatele meu îmi atrage atenţia vocea unei femei. Cum povestea, vocea ei devenea din ce în ce mai agitată, căci se ambala precum locomotiva cu aburi! M-am şi speriat la un moment dat că iau una peste ceafă!

Iată pe scurt povestea:

Un apartament cu două camere, proaspăt renovat, mobilat, dotat corespunzător a fost dat în chirie cu acte în regulă-asta însemnând că gazda plătea impozit şi toate cele la stat. Chiriaşul, care la început părea foarte de treabă, avea un copil cu retard intelectual, o nevastă care lucra în Germania şi o soacră care avea grijă de copilul care frecventa o şcoală învăţând într-o clasă inferioară vârstei. S-au instalat în apartament, şi-au cumpărat o plasmă mare, un frigider şi trăiau bine mersi, fără să plătească nici chiria, nici cheltuielile comune. După câteva luni gazda află că are o restanţă imensă la cheltuielile comune, că nu-i plătită factura la gaz şi alte asemeni.Au urmat discuţii cu chiriaşul, un taximetrist din oraş, după tergiversări şi minciuni a plătit o sumă într-o zi , din care a cerut înapoi o parte ca împrumut a doua zi…Contractul era semnat până-n februarie şi se gazda aştepta ca în ziua Z chiriaşii să elibereze apartamentul!

Nici vorbă! Minciuni peste minciuni, corespondenţă cu femeia care chipurile ar fi în Germania, dar postează din Tîrgu Mureş…Copilul postează pe facebook o imagine cu o grămadă de bancnote pe masă(pe care o recunoaşte gazda) înainte de Crăciun, tocmai când părinţii lui cereau amânare la plăţile restante…

Pe scurt, chiariaşii sunt nişte escroci, despre care s-a aflat între timp că tot aşa au mai locuit şi în alte chirii, de unde au fost daţi afară pentru neplată!
Actuala gazdă e mai credul, prea moale (nu le reproduc toate epitetele folosite de femeie), dar după toate tergiversările, după ce şi-a dat seama că e dus cu zăhărelul, i-a mai acordat două săpătămâni de clemenţă chiriaşilor!

Mai departe n-am ascultat, dar am reţinut că în România nu există lege care să apere dreptul proprietăţii. Chiriaşii îşi pot bate joc de o gazdă tolerantă, empatică. Că nu există nici o modalitate de a scăpa de chiriaşi, chiar şi cu riscul de a rămâne cu pagubă considerabilă!

Învăţătură de minte? Soluţii? Cine ştie?

