Etichete

, ,


images.jpgA fost anunţat exerciţiul de alarmare a populaţiei în caz de atac aerian, pe luni la ora 11. Scopul era pregătirea populaţiei, mai exact: „.. de a informa populația asupra importanței cunoașterii semnalelor de alarmare specifice.”, am citat din comunicatul ISU Mureş. Populaţia va înţelege importanţa acestui exerciţiu, consideră organizatorii, mai ales că „acest exerciţiu implică doar personalul de la nivelul administraţiei publice locale.” Beton!

Tot scriind pe acest subiect am reuşit să nu mă mai întrebe concetăţenii mei ce e cu sirenele care sunau mai strident, mai răguşit, ba într-un colţ, ba într-altul al oraşului. Azi s-a auzit corect, tare şi chiar …frumos, dacă am putea face abstracţie de faptul că în situaţie reală sunetul ar semnala un atac aerian iminent. Mai pe româneşte un bombardament.

Adminsitraţia publică o fi exersat din nou la butoanele sirenelor, dar populaţia nu ştiu cât a înţeles din importanţa acestui exerciţiu! Unde e cel mai apropiat adăpost antiaerian, n-am aflat şi nu ştim nici dacă am fi putut ieşi de acolo, dacă l-am fi găsit. Pentru că semnalul de încetarea alarmei nu l-am auzit!

Citez din comunicat ISU: „ÎNCETAREA ALARMEI – se compune dintr-un sunet continuu, de aceeaşi intensitate, cu durata de 2 minute. Pentru sirenele cu aer comprimat semnalul se compune dintr-un sunet continuu, de aceeaşi intensitate, cu durata de 1 minutÎnştiinţează populaţia despre trecerea pericolului şi posibilitatea reluării normale a activităţilor.”

E o altă poveste că nu mă pricep la sirenele de pe uscat. Care e sirenă de 2 minute şi care e cu aer comprimat? Nu-i treaba mea, că nu sunt „organ abilitat” şi nici „administraţie”. Ziceam doar aşa, că vai şi amar ar fi de noi, într-un caz real!

Foarte bine că populaţia, azi,  nu trebuia să întrerupă activitatea la auzul sirenelor la ora 11, dar dacă vrem să fim corecţi, ar fi trebui să se anunţe şi încetarea alarmei!  Ce  să credem? Că administraţia n-a ieşit încă din cel mai apropiat adăpost?

 

