Etichete

, , ,


becDe fiecare dată când îmi propun să-mi aranjez biblioteca, mă opresc la câte o cutie de cadouri în care am pus la păstrare tot felul de nimicuri, pe care am să le sortez poate odată, când voi avea timp. Mereu găsesc câte ceva interesant în ele: scrisori, bileţele, agende, notiţe…aşa că nu e de mirare dacă a face ordine în bibliotecă e o sarcină permanentă!

Azi de pildă am  găsit o factură de curent electric, emisă în … 8 septembrie 1980, dacă vă vine să credeţi!

Pe atunci avizul de plată se lăsa la cutia de scrisori , dacă abonatul nu era găsit, în mâna lui, dacă nu avea cash să plătească. Factura, o fiţuică de 2,5cm  pe 20cm, jur că era mai „smart” decât tonele de hârtii trimise în plic cu gemuleţ, din care numai preţul kilowatului nu afli!

Factura din anul de graţie ’80 avea un număr, data când a fost emisă şi anul de facturare din aprilie până-n aprilie anul următor. Numele şi adresa abonatului, consumul facturat anterior, citirile contorului, consumul de plată…

Şi tarifele! 1940 de kilovaţi erau prevăzuţi pe an pe baza unui decret (283/79 din care 1440se vindeau cu 0,55lei/kwh pentru plita electrică, 50kwh se plăteau cu 0,65 lei, alţi 50kwh cu 0,75 lei, iar depăşirile se plăteau 0,90 de lei kilovatul!

Mai exact, o factură de 200 de kwh costa 110 lei pe lună! Fără alte giumbuşlucuri!Clar ca lumina zilei! Acum de ce nu se poate simplu şi la obiect? Sediul furnizorului se afla în oraş,  acolo se rezolvau toate problemele, deranjamentele. Acum anunţ centrala din Braşov…primesc factura din Bucureşti şi ard vecul la Tîrgu Mureş! Logică de fier şi descentralizare beton!

 

 

