Etichete

, , , ,


14039980_1739330463014347_4234240370964581245_n.jpgUn cititor din comuna Livezeni ne-a anunţat telefonic asupra unui caz ciudat: tribuna de pe terenul de fotbal dintr-un sat al comunei Livezeni, zilele trecute  a fost mutată în alt sat al comunei. Gurile rele zic, că reamplasarea tribunei ar fi fost făcută cu de la sine putere de către noul primar, susţinut de tatăl acestuia. Să purcedem deci pe firul lansat de localnicul care îşi asumă cele spuse, dar să nu-i dăm numele!

O faptă bună…cu o tribună!

L-am căutat pe noul primar al comunei Livezeni, ing. Bányai István, cel care în iunie a câştigat detaşat, cu peste 80% dintre voturi mandatul de patru ani în fruntea comunei. Ştia că reamplasarea tribunei va trezi dezaprobarea unora, dar  „ştie ce a făcut şi de ce”.

Din discuţiile avute cu edilul am reuşit să creionez cum stă treaba cu „problema ce prezintă interes pentru presă”. Tribuna ajunsă mărul discordiei a fost amplasată pe terenul de fotbal – numit stadion – din satul Ivăneşti. De câteva zile însă primarul a venit cu nişte utilaje închiriate şi a reamplasat tribuna pe terenul de fotbal din mijlocul satului Livezeni. „Avem un stadion cu tribună la Ivăneşti şi o echipă de fotbal la Livezeni”, mi-a explicat edilul.

Explicându-mi de ce a fost necesară reamplasarea tribunei, mi-a spus că aş înţelege dacă aş fi făcut şi eu sport de performanţă, că nu e totuna să joci în deplasare sau pe terenul propriu. Toţi jucătorii din lot sunt din Livezeni, e normal să joace pe terenul lor din mijlocul satului. „La cererea a 100 de suporteri care vizionau meciurile în picioare, am  reamplasat tribuna în Livezeni. Dacă ar juca la Ivăneşti nu ar avea spectatori”, consideră edilul, care joacă şi el uneori pe post de atacant. „FC Livezeni e singura echipă din liga a VI-a care are tot lotul din Livezeni, inclusiv antrenorul, Strete Aurel!”, a subliniat primarul comunei.

Să derulăm filmul evenimentelor

Un afiş mare cu inscripţia „Şantier în lucru” amplasat lângă terenul de sport  descria denumirea şi adresa obiectivului: „Construire Bază Sportivă com. Livezeni”. Lucrarea, spre deosebire de bârfele ce circulă prin comună, era finanţată din „bugetul de stat prin Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului”, iar beneficiarul investiţiei era Consiliul Local Livezeni. Analizând cu atenţie afişul, observ că „Autorizaţia de construire nr.110 din data de 11.11. 2011, emisă de Primăria Livezeni din aceeaşi zi, surprinzător are ca data începerii execuţiei lucrărilor anul …2009. Dacă e adevărat, că autorizaţia se reînnoieşte din doi în doi ani, nu e nicio problemă! Numai că… „din 26 iunie 2012 acolo nu a mai lucrat firma care trebuia să execute lucrările, doar cei de la echipa de fotbal Speranţa au mai făcut ceva investiţii”, a completat edilul.

Deschis la orice întrebare

Tânărul primar al comunei s-a declarat deschis la orice întrebare şi m-a asigurat, că respectă presa atâta timp cât şi presa îi poartă respect. S-a oferit să-mi pună la dispoziţie orice document, cu condiţia să-i fac o listă pe care să-i-o dea unei colege, primarul având deja un program prea încărcat. Am avut  totuşi o mică problemă. După cum mi-a explicat edilul: „Hotărârea de Consiliu Local o puteţi avea doar după ce revine secretara din concediu. Doamna contabilă e în concediu, dar colega de la contracte lucrează, dar ca  să aflăm dacă se putea muta sau nu tribuna, trebuie să căutăm legea. Vom încerca, dar s-ar putea să n-o găsească doamna colega, că nici pentru recepţia cartierului Orizont nu găseşte…” Bunăvoinţă este, dar dacă e vremea concediilor…asta e!

Altele sunt priorităţile primarului

„Oricum pentru mine această temă nu reprezintă mare lucru. Sunt chestii mai interesante la noi”, a recunoscut edilul. „Am ca prioritate canalizarea şi eliminarea sărăciei. Reconstrucţia primăriei. Extinderea reţelei de apă. Asfaltări…”, a înşiruit acesta priorităţile la început de mandat. S-ar fi ocupat personal de căutarea documentelor, ca să-mi pună la dispoziţie tot ce aş fi cerut, dacă nu ar fi trebuit să adune patru avize pentru canalizare! „Deocamdată nu doresc să investesc în agrement, numai dacă aş găsi fonduri europene. Până la stadion mai avem multe de făcut. Ar fi frumos să avem un stadion, dar nu este o prioritate”, a conchis primarul.

Stadionul din Ivăneşti

Cercetând istoria stadionului din Ivăneşti, putem afla că pentru a realiza investiţia s-au făcut exproprieri. „Acel teren a fost făcut adăugând terenurile oamenilor din zonă, cu promisiunea că vor primi alte terenuri în loc. Numai că vechiul primar vechi nu a mai dat unora terenul promis. Am fost deja căutat de unii”, a explicat Bányai István. Stadionul trebuia construit în Livezeni, la Ivăneşti nu-şi are rostul. „E un stadion construit din bani publici şi acordat unei asociaţii sportive private. Cu vestiare cu wc şi duş care nu funcţionează şi din lipsă de gaz. Îmi face şi probleme terenul pentru că îl am pe inventar şi se degradează fără să-i găsesc rostul şi valoarea. Mi s-a oferit 1000 de lei chirie, după ce am precizat că spre deosebire de trecut, de acum încolo nu-l mai dau pe gratis. Dar ce-i 1000 de lei? Nu pot să întreţin un stadion cu 1000 de lei. Adevărul e că, am mai discutat şi cu alte cluburi, nu prea se oferă mai mult. De aceea o  să creez în curând posibilitatea de a licita închirierea conform legii”, a căutat soluţia primarul. Pe terenul din Ivăneşti  se antrenau fotbaliştii de la echipa Speranţa, după cum se pare pe baza unei înţelegeri între Club şi fosta conducere a Primăriei din Livezeni. „Sc. Speranţa este un club sportiv din Tîrgu Mureş care a beneficiat de acest teren timp de patru ani în condiţii foarte suspecte”, a considerat primarul cel nou, adăugând că „astăzi asociaţia nu are niciun fel de contract cu Primăria Livezeni. Doar unul făcut ilegal. Pe gratis”, a mai precizat acesta.

Terenul de fotbal din Livezeni

Terenul din Livezeni se află în mijlocul centrului de comună. Spectatorii şi jucătorii vin cu plăcere, chiar dacă urmăresc jocul în picioare. La Ivăneşti jucătorii nu au vrut să meargă nici la antrenamente! Terenul are iarbă, vestiar betonat fără wc şi duş, dar de câteva zile are o tribună! Jucătorii nu prea sunt mulţumiţi să joace pe terenul fără vestiare şi duş, dar nu au altă soluţie. Deocamdată. Ei joacă din plăcere. Pe gratis. Şi antrenorul, după spusele primarului. Consiliul Local plăteşte doar arbitrii şi înscrierea în campionat. Din acest sezon însă, se vrea ca antrenorul să fie angajat la Asociaţia sportivă.  Nu e vorba de orgolii, nu e vorba de patriotism local. „Dacă aş duce meciurile la Ivăneşti nu ar veni suporterii, terenul de acasă îţi dă elan”, a completat primarul, fost luptător, multiplu campion judeţean aflat printre primii 10 practicanţi de lupte libere în ţară. Pe terenul din Livezeni se joacă fotbal din anii ’70, când jucătorii coseau iarba de pe teren şi plăteau şi arbitrii din buzunar.

Uite tribuna, nu e tribuna!

“Miercuri, 24 august, tribuna de pe terenul de fotbal din Ivănești a fost demontată și transportată, se pare la Livezeni, unde a fost montată sau urmează a fi montată pe terenul de fotbal de aici. Întreb dacă primăria (dl. primar) are cunoștință de așa ceva și cum explică acest lucru? Consider că este anormal ceea ce s-a întâmplat.”, a postat un localnic pe pagina de socializare. Pentru că altul susţinea că a fost văzut însuşi primarul la mutarea tribunei, l-am întrebat pe edil ce legături are cu firma care a realizat acţiunea de mutare. Bărfele din comună susţin că ar fi fost utilaje de la firma lui Bányai senior. “Am reamplasat obiectivul la cererea suporterilor, care vizionau meciurile în picioare. Ştiu că deranjează pe unii, dar eu am obligaţia să respect în primul rând cerinţele şi nevoile locuitorilor din comuna Livezeni. Mutarea nu a fost făcută de nicio firmă! Eu am  comandat o macara şi un trailer, am desfăcut şuruburile, am ridicat tribuna, am pus-o pe trailer şi am descărcat –o la Livezeni. Am comandat trailerul de la firma Verdi pentru  transport şi macaraua de la “Macarale Mureş”. Tatăl meu mi-a asigurat  asistenţă tehnică  pentru buna desfăşurare a mutării, pe gratis! Joi după- masă tribuna reamplasată pe terenul din Livezeni a fost vopsită…tot din forţe proprii.”a explicat primarul.

 

Epilog

Fiind cel acuzat de reamplasarea tribunei, ultimul cuvânt trebuie să fie al primarului comunei, ing. Bányai István: “Am schimbat un sistem foarte infect. O să avem multe ştiri neplăcute, dar suntem gata pentru a le prelua chiar şi pe cele neplăcute. Şi din tema aceasta sunt şanse să iasă ceva urât. Dacă se vor  verifica acele construcţii de acolo, acordarea terenului…  Am făcut deja adresă la Corpul de Control al prefectului şi la Curtea de conturi. Mă aştept la verificări. Şi în cartierul Orizont avem pe acte două straturi de asfalt cu fundaţie  de piatră de 38 de cm…şi în realitate avem un strat de asfalt aproape fără fundaţie. Lucrarea a fost terminată înainte să ajung eu viceprimar, acum patru ani! “

Erika MĂRGINEAN (apărut în PUNCTUL)

14138000_1739330029681057_4438110372844702615_o14138834_1739330146347712_6430047068308543128_o14114989_1739330119681048_2271594325499124468_o14067715_1739330399681020_3874565206462107598_n14064110_1739330316347695_6488856757852633036_n14064079_1739330333014360_1007378510869991394_n14053860_1739330013014392_3880991294409356956_o12322616_1702111280069599_178698969885049297_o14039980_1739330463014347_4234240370964581245_n14102535_1739330299681030_5603681026746734169_n

 

