Etichete


vila_olga_olympic_beach.jpgAltceva căutam, dar  motorul de căutare mi-a returnat această scrisoare de demult, din colecţia „Corespondenţa Ravecăi cu prietena sa Letiţia”, publicată cândva în Ziarul de Mureş. Iat-o:

 

„De aici de pe plaiurile minunate ale legendarei Grecia, îţi zic Kali Mera, tu, kali mera! Nici nu ştiu cu ce încep! Imagineazăţi mi-am luat inima în dinţi, tu şi m-am decis. Vara asta am distrez!
Tu Raveca, sunt atât de fericită, tu! Cum m-am hotărât plec la un drum aşa de lung? Ce ţi mai zic mi s-a pleoştit partea rotundă? Hahaha! Nu–i glumă călătoreşti 24 de ore, tu, deşi e cât se poate de comodă cursa, aer condiţionat, scaune confortabile, ce mai. E şi un tip care zice bancuri între filme şi muzică de pe un monitor, apoi sunt pauze de masă la restaurant sau buticuri şi ce o mai fi, no. ştiu ai vrea fii şitu aici, dragă Revaca, de aceea îţi povestesc tot, din fir a par, tu!
Lungă, dar plăcută a fost călătoria, dar am ajuns cu bine în cele din urmă în Paralia. Olimpic Beach este o localitate tare simpatică, cu o mulţime de străzi toate paralele care se intersectează din loc în loc de zici e o integrama, unde în loc de cuvinte sunt aşezate vile cochete, curate, multe flori şi străzi măturate, spălate.
Eu stau la etajul trei într-o vila albă, am camera la colţ, asta înseamnă baia mea are geam! Vecinul are doar ventilator şi s-a plâns Valentinei- o grecoaică, administratoarea vilei, la ei pute în baie! Trebuia aducă nişte urzici! Sau tragă apă! Hahaha!
Doamne ce neciopliţi pot fi unii. M-am întâlnit cu vecinii ăştia, nişte încrezuţi, tu, Raveca, de umblă cu naşu pe sus. Au venit cu o limuzina tu, de undeva din Argeş. I-auzi, dându nas în nas cu ei, zic şi eu Bună seară! La care vecinul: „ ce vreţi?!” cad, tu, nu altă. La care eu: nimic, v-am salutat. La care el:”Ah, da. Bună seară!” Hahahaha! Ce oameni!
Azi am fost cu noaptea în cap pe plajă, văd răsăritul soarelui!
Mi-a fost frică, tu Raveca, zic, am pierdut, azi nu răsare ori ce ştiu eu ce sentâmpla! La început a fost întuneric, apoi uşoruşor crapă de ziua, dar aveai impresia steluţa aceea de după munţi şi-o luat liber pe azi. Apoi vezi tu splendoare, tu Raveca, nu se compară cu răsăritul de pe câmp! Aici cum stau cu faţă spre soare, la dreapta se vede Olimpul, la stânga, Katerini, în faţă Marea Egee, cât vezi cu ochii…În spatele meu se plimbă alţi vânători de răsărit, culegători de pietricele- scoici nu prea sunt pe aici. Unii aleargă de dimineaţă, alţii fac plajăAparvânzătorii ambulanţi. Strigă în greacă tot felul de chestii, dar habar n-am ce. Văd eu când ajung aproape. Gogoşi cu miere vinde unul de pe tavi imense, da o tură de plajă, pleacă, iară vine..
Un african vinde poşete, altul tot felul de brizbrizuri. ţi-am luat şi ţie ceva, dragă Raveca, o ţi placă. Zice e din Bangladesh, dar n am cum -l verific. E din lemn de abanos, frumos sculptat, no, mintenaş stric surpriză!
După plajă m-am dus prin magazine, ştii când arde soarele prea tare, şi aşa făcusem racul! Dacă m-ai fi văzut cu iaurtul de 2 euro pe mine! No, şi spre seară am ieşit la plimbare pe drumul ce leagă Olimpic Beach de Katerini. Doamne ce frumos e! Pe dreapta mea e marea, plajă, un drum drept şi lung, cu bănci pe alocuri pe marginea trotuarului, terase, restaurante la tot pasul, oameni care chefuiesc, dansează sirtaki, zorba grecul….tadam-tatadadam..tadam…şti tu!
Comercianţii sunt tare amabili. Nu stau te păzească de parcă abia acum ai fi scăpat de la răcoare! Te lasă prin magazin, alegi, probezi, nu au treaba cu ţine, dacă văd nu te descurci te ajută, apoi negociezi la preţ…bine o mai dai în bară dacă ţi se pare e doar 5 euro…dar un euro e peste 4 lei!
Tu Raveca, da ştii e mai fain cumperi cu euroi! Am luat şi eu o sticluţa de uzo, amestecat cu suc de citrice îmi place , ştii! E doi euro o sticluţa de zici e parfum! Apoi aici prin vecini e o alimentară, a lui Zaghilidi, toţi românii merg la el. Are un stand cu tot ce vrei şi nu vrei. Toate-s cu un euro bucată! Aşa ceva n-am mai văzt!
No, te las, Raveca dragă, dimineaţă plec în excursie la Meteora, nu cumva adorm şi pierd excursia, ăştia nu stau după mine!
Restul când ajung acasă! Aveţi grijă de voi ne vedem cu bine!

Cu drag a ta prietenă, Letiţia”

