Etichete

, , , , , , ,


18985245_1567019626643808_1700969189_n.jpg„Nu suntem un grup de reeducare”  mi-a explicat moderatorul oprind comentariile la o postare dintr-un cunoscut grup al tîrgumureşenilor. Apoi mi-a sugerat să-mi ţin meditaţiile în privat!

Dar să derulăm un pic filmul.

Deranjată de un eveniment, X îşi exprimă nemulţumirea. Y o contrazice şi ajunge să fie blocat. Ceilalţi, curioşi sau nu, îşi exprimă opinia despre gestul lui X.

Astfel aflu că mărul discordiei a fost concertul susţinut de formaţia Alma  din Ungaria.

Că au cântat în data de 30 mai,  deşi afişele o anunţau pe 31 mai.

Că unii s-au distrat, alţii au regretat că au pierdut concertul.

Că au cântat în maghiară – imaginaţi-vă, fără să ţină cont că trăim în România!

Că au cântat atât de tare încât se auzea un pic şi prin geamul închis.

Că nu se auzea până pe strada Măgurei, din păcate. Poate la anul.

Că au cântat seara de la ora 6, în faţa Ansamblului Mureşul de pe Dâmbu.’

Că atât meritau şi copiii maghiarilor, nişte părinţi, plătitori de taxă şi ei.

Că X are nişte amintiri neplăcute dintr-o călătorie peste graniţă, „Aveti mai multe facilităţi decât oriunde. Eu nu v-aş da nimic, la cum s-au comportat cu mine ungurii din Ungaria”.

Că ardelenii indeferent de etnie, în general nu sunt iubiţi de maghiarii din Ungaria.

Că Tîrgu Mureş este un loc special, un oraş multicultural, dar X probabil nu ştie.

Drept urmare moderatorul, sătul de explicaţii, mai întâi  opreşte comentariile pe postare, apoi „cu părere de rău, dar persoane ca dvs care nu știu să-şi respecte concetățenii sau măcar membrii din grup, nu au ce căuta aici” şi o exclude pe X din grup.

Propunerea mea că ar trebui să încercăm educarea persoanelor precum X, care nu au de unde să cunoască tradiţiile Tîrgu Mureşului, un oraş vestit cândva de cultura lui occidentală, a fost taxată cu remarca de mai sus.

Am renunţat să mă mai lupt cu morile de vânt, dar nu mi se pare corect să folosim cenzura şi excluderea persoanelor din grup. Nu e vina lor că nu au avut parte de o educaţie umanistă. Ar trebui să le dăm o şansă. Măcar copiii lor să depăşească Evul Mediu!

Publicat în P.633

