Dacă nu mă-nşel, de cel puţin 10 ori te-am rugat să-mi trimiţi linkul către ediţia online al ziarului tău! Citesc cu regularitate Népújság, după cum ţi-am mai zis, e sursa mea de râs, dar ar fi cazul să mă distrez şi cu ziarul tău!

Mno. Sper să găsesc şi acolo măgării de câţiva metri, că aşa e presa scrisă, precum sunt şi reprezentanţii ei, care pun întrebări cu o moacă îndoliată vre- unui găinar cu vechi state  de plată şi încearcă să etaleze apoi răspunsul în aşa fel încât cititorul să nu facă criză de nervi/să nu crape de râs/,dar nici  să nu se trezească din somn plângând.

Bietul ziarist face slalom între datoria informării şi dreptul la informare, iar în astfel de situaţii eventualitatea comiterii unor tâmpenii e foarte mare. Am zis-o, he?

În schimb, avem acest articol de care am pomenit deja, în Népújság, cu titlul „Mirosul de peşte strecurat sub preş”, comis de  domnul Benedek István …Dacă am vorbi de o poezie de Tristan Tzara cu un titlu asemănător, n-ar fi o problemă. De unde rezultă, că avangarda franceză cu fulgi cu tot nu-i ajunge nici până la glezna domnului Benedek. În apărarea lui, ca circumstanţe atenuante, putem afirma că omul a devenit intelectual fără voia lui! Că nici copilăria lui n-a fost prea fericită, că  tare asuprit  a fost de către commenişti, nnna! Dacă aş şti când şi de ce i-au strâns cu uşa capul? E drept că văzând mizerabila  fiţuica, nu-i greu să ghicesc cam cât de des erau trântite, pe acolo, nişte uşi!

Pe scurt, nici să nu-ţi treacă prin gând că scapi de ciocul meu, dacă meriţi! Ce am citit până acum însă din scrierile tale, le consider bune. Aşa, ca să ne înţelegem.

Nnna, şi o întâmplare în încheiere. Direcţia silvică din Pécs a netezit o bucată de teren, a pus câteva bănci şi a construit un zid de căţărare. Sper că ştii cum arată un zid de căţărare. Acest zid de căţărare a fost destinat persoanelor cu dizabilităţi locomotorii. Sper că ştii ce înseamnă dizabilităţi locomotorii. Când un ziarist, înghiţindu-şi cu greu lacrimile, l-a întrebat pe marele macher , ce ar putea să facă nişte oameni având dizabilităţi locomotorii cu un zid de căţărare, acesta i-a răspuns cu promptitudine: unde scrie că un zid de căţărare trebuie să fie pe verticală? De ce n-ar putea fi pe orizontală? Eu am ascultat reportajul, deci povestea e adevărată….uneori mă mai pufneşte râsul şi azi când îmi amintesc! Da, şi să nu uităm că afacerea a costat 80 de milioane de forinţi, vreau să zic numai zidul de căţărare, că per total, contribuţie propie plus fonduri europene, a fost un mizilic de 160 de milioane!

Atât pentru azi!

Linkul ziarului!

Salutări…S.

(Din scrisorile unui emigrant nr. 4)

 

